NEE DURVEN ZEGGEN

Managers

Heb je samen met je sales professionals gezocht naar een nieuwe waarde toevoeging in je aanbiedingen naar je klanten hebben je mensen nagedacht over toegevoegde waarde nieuwe diensten ontwikkeld creatieve ideeën gespuid. En toegevoegde waarde wordt pas toegekend als de klant er gebruik van maakt en zijn voordeel er van inziet. Zijn voordeel bespreekt met nieuwe klanten voor jou bedrijf. Lees verder…

Verkopers

HelloHello

Creativiteit, innovatie maar vooral doorzettingsvermogen. Dagen, nachten heb je gewerkt aan je nieuwe creatie. Het staat het is klaar maar dan. Hoe ga ik het in de markt zetten hoe ga ik het aan de interne crue brengen. Je idee is helder Lees verder…

Marketeers

Valt het jou ook op dat jou sales professioneels vaak naar dezelfde klanten gaan. Waar zit de diepere oorzaak van dit fenomeen. Sales Professionals zitten het liefst bij hun klanten maar is dat altijd wel zo makkelijk om de gehele DMU van een klant te bezoeken. Waar zitten de problemen is het zo moeilijk om zijn agenda zinnig te vullen. Lees verder…

Top 10 Bloopers

  1. Je klant vragen om de order.
  2. Verkeerde logo’s in presentaties.
  3. Bij het kopiëren van een offerte de naam niet aangepast.
  4. Over dresst bij een monteur zitten die even met je naar een probleem in de productie wil kijken.
  5. Met de klant uit eten gaan maar in je auto staat nog vol met McDonalds bekers
  6. Verkeerde Emailadres gepakt. Slik was van de concurrent.
  7. De kredietwaardigheid van een klant niet gecontroleerd
  8. Weer je kauwgom vergeten weg te gooien. (even doorslikken)
  9. Op het goedkopen bankje gaan zitten in de entree.
  10. Je klant aankijken tijdens je gesprek. En vergeet je lach niet.

ORGANISATIE

Zitten de verhalen in uw organisatie? Of zitten de verhalen juist bij uw klanten?  Ik weet hoe belangrijk het is om de verhalen van uw ambassadeurs uit te werken en op papier te zetten. De mooiste anekdotes komen van hun. En ja die verhalen willen uw nieuwe klanten lezen.

Ik had een klant waar het wat minder bij liep. En we deden ons best om het weer recht te zetten.  Lees verder…

LEIDERSCHAP

Toen ik vestigingsmanager was ging ik vaak mee met mijn verkopers. Soms vroeg ik hun moet ik mijn witte anjer in mijn revers stoppen en mee gaan als prins Bernard of zal ik mee gaan als coach.

Dit laatste wordt te weinig gedaan door managers. Managers zijn vaak extrovert en kunnen moeilijk luisteren. Lees meer…

Klantgerichtheid

OTB vindt klantgerichtheid een container begrip. Wat is het nu eigenlijk en wat kunnen we er mee aanvangen bij onze klanten. Toch is klantgerichtheid een belangrijk begrip. Waar staat jou bedrijf. Hoe wordt de telefoon opgenomen? Hoe ervaart de klant jullie gerichtheid?

Het antwoord zit vaak dichterbij dan je denkt. Bedrijfsblindheid is daarbij de grootste valkuil.

Mijn ogen gingen weer open toen ik….  Lees verder…

Anders dan andere…

Hoezo? Wij maken uw bedrijf beter

Whatsapp chat
WhatsApp met OTB
Waar kunnen wij u blij mee maken?