Creativiteit, innovatie maar vooral doorzettingsvermogen. Dagen, nachten heb je gewerkt aan je nieuwe creatie. Het staat het is klaar maar dan. Hoe ga ik het in de markt zetten hoe ga ik het aan de interne crue brengen. Je idee is helderin je hoofd op papier zetten is al moeilijker maar de informatie aan de sales crue overbrengen hun gedachten vangen en het concept overbrengen hoe het in uw hoofd zit. Dat is moeilijk hoe krijg ik mijn idee over op mijn interne mensen hoe krijg ik mijn briljante idee naar mijn klanten.
Vele creatieve nieuwe ideeën sterven in het harnas. Nieuwe modellen overbrengen is moeilijk. Het blijkt vaak lastig om de verandering die je hebt bedacht ook echt te realiseren. Zeker als het om cultuur- of gedragsverandering gaat. Daarnaast vallen traditionelen sales vaak weer terug in hun dagelijkse gedragspatronen. De waan van de dag. We horen ze roepen we hebben het zo druk er is nog zoveel te doen dat nieuwe idee kan wel even wachten.
We merken het niet altijd, maar organisaties zijn vaak ingewikkelder dan de dingen die ze produceren. Het zijn de verschillende persoonlijkheden die de organisatie maken. Dat zijn misschien wel de meest ingewikkelde menselijke bouwsels die we kennen.
Organisaties zijn vaak ontstaan uit toevalligheden die op het juiste moment succesvol waren, net als veel van de producten of diensten die ze maken, ooit uitgedacht en uitgegroeid tot wat het nu is. We zien maar vaak dat het uiteindelijke eind resultaat vaak afwijkt van hoe ze ooit bedoelt zijn. Er is, na de introductie aan het idee, heel veel georganiseerd om dat wat ooit bedacht is goed te laten werken.
Een organisatie is, naast ontstaan, ook historisch gegroeid door persoonlijkheden. Zij is vooral ook het resultaat van eindeloos veel toevallig samenlopende omstandigheden en van slimme oplossingen die mensen verzonnen hebben om hun werk te vereenvoudigen of effectiever te maken. Juist die ‘toevoegingen’ maken dat een organisatie goed functioneert. Maar ze maken ook dat organisaties veel complexer log worden zijn dan oorspronkelijk bedacht zijn.
Is verandering wel iets waarin je anderen mee moet krijgen. of moet je misschien zorgen dat je verandering onderdeel wordt van wat er al is.
OTB is niet bang voor veranderingen wij bespreken graag de mogelijkheden binnen uw bedrijf.